نخ خاب بی سی اف فرش

بی سی اف یکی از انواع نخهایی است که بعنوان نخ خاب در فرش ماشینی استفاده می شود . این فرآورده فیلامنتی حجیم بخصوص در صنعت بی سی اف یکی از انواع نخهایی است که بعنوان نخ خاب در فرش ماشینی و موکت تافتینگ استفاده می شود و جایگزین مناسبی برای نخ ریسیده شده اکریلیک یا پشم می باشد . البته امروزه استفاده از پلی پروپیلن در صنعت نساجی بیش از سایر صنایع رواج یافته و بعد از پلی استر ، نایلون و اکریلیک ، از نظر مقدار تولید جایگاه چهارم را بدست آورده است . نخهای پلی پروپیلن تکسچره شده با عنوان نخ BCF شناخته می شود . در ادامه اطلاعاتی درباره نخ خاب بی سی اف فرش ماشینی برای شما همراهان گرامی توضیح داده می شود:

بطور کلی نخهای مصرفی در تولید فرش ماشینی به دو شکل فیلامنت و استیپل می باشند . تفاوت این دو محصول در طول الیافشان می باشد . نخ فیلامنت ( پیوسته ) چون بصورت یکدست و بدون برش و با طول بلند می باشد ، خاصیت فنریت ندارد ، پرزدهی نداشته و خارج شدن پرز از بین تار و پود به سختی ممکن است . برای تولید نخ بی سی اف پلی پروپیلن رنگی از روش رنگرزی توده استفاده می شود و پیگمنت و مواد افزودنی دیگر به صورت مستربچ قبل از ریسندگی به پلیمر افزوده می شوند .

 نخ بی سی اف فرش ماشینی

لازم به ذکر است فیلامنت بی سی اف به دو شکل هیت ست و فریز در تولید محصولات فرش ماشینی بکار می رود . چون نخ بی سی اف دارای حجم زیاد بوده و از خاصیت فنریت برخوردار نمی باشد ، برای تولیداتی مثل خامه قالی ، کفپوش ، نخ کاموا ، روفرشی ، رومبلی و منسوجات دیگری که به نخ با حجم بالا و ضریب پوشانندگی بالا احتیاج داشته باشند ، مناسب است . مواد اولیه تولید این نخهاپلی پروپیلن بوده که با ذوب شدن این پلیمر در دستگاه اکسترودر سیستم ذوب ریسی و عبور جریان مواد از رشته ساز ها ، رشته هایی ایجاد می شود که همان نخ BCF بوده و این نخ در مجاورت بخار و تحت کشش بدور بوبین پیچیده شده و در این مرحله آماده مصرف در دستگاه بافندگی می شود . برخلاف ریسندگی الیاف اکرولیک در این سیستم گره وجود ندارد و برای ایجاد اتصال بین فیلامنتها از جتهای گره زن استفاده می شود . صرفه جویی در زمان تولید ، انرژی و قیمت ، شفافیت ، براقیت و برگشت پذیری از امتیازات نخ بی سی اف فرش ماشینی بوده که قدرت رقابت این نخ را در برابر سایر نخها افزایش می دهد .

اطلاع از موجودی و قیمت ها